Monday, December 27, 2010

Your Url Story Contest

Kisah disebalik nama. Hehe. Pelbagai kisah sebenarnya dapat dirungkai melalui nama. Daya kreativiti dan imaginasi digaul serta diolah dengan begitu indah lantas menghasilkan bermacam-macam jenis nama di URL blog-blog kita kan. Pasti setiap URL membawa ceritanya sendiri. Unik dan bermakna. Hehe. Tambah-tambah pulak URL ni diibaratkan seperti alamat ke 'rumah' kita sebagai blogger. Di alam maya ni blog kita tu ibarat rumah la kot kan... x-D

Jadi aku pun nak berkongsi kisah disebalik URL aku ni...Haha..Terima Kasih buat Cik Mryna yg perkenalkan saya dengan contest menarik anjuran Cik Merazati ni..Hehe :-D

KLIK untuk syarat-syarat

URL  : www.kayunkayun.blogspot.com

Sebenarnya aku ambil masa yang lama sebelum bersungguh-sungguh nak memulakan blog ni. Adalah dalam dua tiga bulan jugak fikir sama ada nak buat betul-betuk ke tidak. Solihin ataupun nama glemer Yui kat dunia blog ni dengan Safuan lah antara orang terawal yang aku tanya cara-cara nak mulakan blog ni. Hehe. Jadi, aku pun dalam dilema sama ada mahu buat blog ke tidak tetapi sebenarnya kalau aku betul-betul nak mulakan pun aku dah simpan nama 'kayunkayun' tu...Hahax. Nama friendster aku dulu kayunkayun jugak. Sebabnya, aku nak buat URL tu nanti dekat dengan nama aku jugak. Bila aku nak letak kayun, mungkin pendek sangat bagi aku rasanya. Oleh sebab itu, aku menggandakan perkataan kayun tu. Salah satu sebabnya sebab time tu ada kumpulan Dewi Dewi kan yang melantunkan lagu Dokter Cinta tu. Aku sendiri rasa macam Dewi Dewi tu bunyinya comel sebab perkataan 'dewi' diulang sebanyak dua kali. Hehe. Lepas tu ada pulak The Lucky Laki kan...Walaupun ejaan tak sama tetapi masih mengekalkan bunyi yang sama. So, aku pun nak mewujudkan sesuatu yang dapat disebut sebanyak dua kali. Sebab katanya, berdua lebih baik kot? :-P

    Jadi aku pun mau ajak geng lain join pulak contest ni ya. Aku ajak Jiji dan Bulan untuk turut sama join ya.

:-)          

2 comments:

Roxy zai said...

kalau letak zaizai,mcm xlawa..tu laa ada lagu zai..zai..zai..zai..hahaha..kira laa brapa byk zai =p

Kayun said...

haha..comel jugakla kalau letak zaizai pun xD...hahaha